Pracownik kupuje swój służbowy laptop?


Często w pracy słyszysz od pracownika: “czy mogę odkupić swój służbowy laptop, kiedy już firma wymieni go na nowy?”.

Co roku setki służbowych urządzeń podlega wymianie. firma inwestuje w nowe, lepsze technicznie i ładniejsze modele. A co ze starymi?

Wycofany sprzęt informatyczny oznacza kłopoty, zwykle dla działów IT. Inwentaryzacja sprzętu, weryfikacja stanu technicznego, zapewnienie tymczasowych laptopów lub komputerów, zwłaszcza kiedy przeciągają się przetargi na nowe. Na koniec usunięcie ze stanu lub przekazania do innych jednostek czy do recyklingu. Zawsze też pojawia się pytanie czy wszystkie przekazać do utylizacji czy może jest szansa na odzyskanie części zainwestowanych pieniędzy?

Wiele urządzeń po kilku latach eksploatacji nadal jest w bardzo dobrym stanie. Wydajne, nie posiadające uszkodzeń a nieraz wręcz wyglądające jak nowe: laptopy czy komputery, mogą znaleźć swoich nabywców. I właściwie nie trzeba ich szukać bo często mogą być to ich dotychczasowi użytkownicy. Przeszkoda jest jedna: ogrom pracy jakiej wymaga proces wewnętrznej sprzedaży używanych komputerów. Można to jednak stosunkowo prosto rozwiązać. Wynajmując firmę zewnętrzną – SELKEA, specjalizującą się w realizacji usług wspierających tego rodzaju działania.

Sprzedaż wewnętrzna sprzętu komputerowego dla pracowników wymaga najpierw ustalenia ile faktycznie jest urządzeń i w jakim są stanie. Audyt techniczny da odpowiedź. Kolejny krok to ustalenie co może się przydać w firmie a co trafi do sprzedaży. Czas, ilość sprzętu i zasady na jakich pracownicy będą mogli odkupić swój dotychczasowy komputer lub laptop służbowy, określa pracodawca.

Pracownik kupuje swój służbowy laptop?

SELKEA może wdrożyć kilka, różnych modeli.

Podobnie jest z kwestią cen i ewentualnych rabatów dla pracowników. Ich wysokość określa pracodawca.

Sprzedaż wewnętrzna realizowana jest przez dedykowaną platformę sprzedażową. Jej uruchomieniem i późniejszą obsługą sprzedaży zajmuje się zespół SELKEA. Maile informacyjne, procedury, odpowiedzi na pytania, przygotowanie sprzętu do transportu i rozliczenia – wszystkie zadania realizuje firma zewnętrzna. Prace działów wewnętrznych pracodawcy są ograniczone do minimum. Otrzymują informacje o przebiegu procesu jednak nie muszą w nim uczestniczyć. Mają więc czas na inne , służbowe działania.

Firma realizująca sprzedaż wewnętrzną zadba również o bezpieczne wyczyszczenie sprzedawanych urządzeń z danych wrażliwych. Informacje służbowe, dotychczas gromadzone i przetwarzane w wycofywanych z eksploatacji komputerach czy laptopach zostaną profesjonalnie usunięte. metoda programowanego nadpisywania danych zapisanych dotychczas na dyskach gwarantuje 100% ich nieodwracalne usunięcie. Dodatkowo pracodawca otrzyma raport potwierdzający zakres i skuteczność działań wykonanych w tym zakresie.